Nejčastější dotazy k pronájmu lodí

Kdy je nejlepší si pronájem lodi zarezervovat a proč?

Ideální doba k rezervaci lodi jsou zimní měsíce, a to z toho důvodu, že kapacita lodí ještě není plně obsazená a jsou tedy k dispozici i ty nejatraktivnější termíny. Dalším důvodem jsou slevy za včasnou rezervaci, které mohou dosáhnout až desítek procent v porovnání se standardní ceníkovou cenou – early booking, který začíná začátkem října.

Stačí mi průkaz Vůdce malého plavidla?

Principiálně ano, musí se ale jednat o mezinárodní průkaz s kategorií S (pokud si tedy chcete pronajmout plachetnici). V případě, že je na lodi i vysílačka, vyžadují obvykle charterové společnosti ještě průkaz radiotelefonisty (více na Kurz na vysílačku).
Např. v Chorvatsku je průkaz při pronájmu lodi s radiostanicí povinný ze zákona. 

Nemám žádný průkaz na loď a chtěl bych si loď pronajmout. Jaké jsou možnosti?

V případě, že licenci nemáte, můžete si loď pronajmout s kapitánem – skipperem, který je znalý problematiky a prostředí. Tato služba se hradí extra a pohybuje se orientačně od 100 EUR/den. 

Jaký termín pro plavbu v Chorvatsku zvolit?

Chorvatsko poskytuje skvělé podmínky pro jachting od dubna do října. Záleží na tom, co od plavby očekáváte, zda sportovní jachting nebo poklidnou plavbu s rodinou. Jarní a podzimní měsíce lákají ty, kteří si chtějí skutečně zaplachtit bez ohledu na vrtochy počasí. V těchto měsících jsou ceny za pronájem lodi, popř. i dalších služeb také mnohem příznivější než v nejvyšší sezóně. Červenec a srpen pak láká rodiny s dětmi či skupiny přátel, kteří si chtějí užít tu pravou dovolenou na moři. Musejí ale počítat s vyšší cenou a větším provozem v marínách, na moři a v zátokách. Odměnou je stabilnější počasí, teplá voda a ta pravá dovolenková atmosféra.
V posledních letech o sobě příroda dává poměrně silně vědět i v letních měsících. Tím více je dobré znát alespoň základy meteorologie. Více se dozvíte na semináři Meteorologie pro jachtaře.

Jak se loď platí? Musím při rezervaci zaplatit celou částku?

Platba se dělí na dvě části. První zálohu ve výši 50% z celkové ceny požadujeme uhradit do 10 dnů od potvrzení rezervace, doplatek musí být uhrazen do 30 dnů před začátkem charteru. Na místě je třeba počítat se složením kauce (1.500 – 3.000 EUR dle typu a velikosti lodi), pobytovou taxou 10 HRK osoba/den a poplatkem za úklid - transit log 130-160 EUR.
Veškeré informace o cenách jednotlivých služeb najdou zájemci na našem webu v detailu každé lodi naší flotily.

Musí se hlásit přesný počet a údaje o posádce?

Ano, toto je zákonná povinnost pro všechny posádky, charterové společnosti si většinou tyto údaje vyžádají v dostatečném předstihu před naloděním. Na základě tzv. crew listu, což je seznam osob, kteří v daném termínu loď obývají, se hradí i turistická taxa. Do crew listu se uvádí jméno a příjmení, bydliště, datum narození, číslo dokladu (OP nebo pas) a kapitán uvede i číslo své kapitánské licence.

Co si vzít na takovou plavbu s sebou, jak jsou plachetnice vybavené?

Plachetnici si můžete představit jako apartmán, který pluje po vodě. Je zde tedy vybavená kuchyně, příslušný počet kajut, toalet a koupelen. Součástí obytné části je salón, který supluje obývací pokoj, terasu pak nahrazuje kokpit. Na našich lodích poskytujeme hostům k dispozici čisticí a toaletní potřeby, utěrky, úklidové prostředky. Samozřejmostí je povinná výbava lodi, tj. záchranné vesty, signalizační prostředky, mapy. Je třeba si s sebou vzít vhodné oblečení dle počasí. Jachtařské oblečení v podobě bundy a kalhot zaručí, že budete v suchu a v teple i za velmi nepříznivého počasí. Nezapomeňte na kvalitní obuv s nebarvící tzv. non marking podrážkou. S výběrem oblečení vám poradíme přímo na naší prodejně anebo můžete vybírat na našem eshopu – jachtařské oblečení. Doporučujeme vzít s sebou také ručníky, pokrývku hlavy, kvalitní sluneční brýle, opalovací krém, repelent a samozřejmě jídlo a dostatečné množství tekutin. Nezapomeňte na léky, pokud užíváte nějaké pravidelně. Základem jsou léky typu paralen, ibalgin, černé uhlí či Fenistil nebo podobné masti / kapky na zklidnění kůže při bodnutí hmyzem nebo popálení. 

Kde mohu parkovat auto po dobu plavby?

Vůz můžete zaparkovat přímo v maríně, parkování je zde zpoplatněné částkou 75 HRK/den. Pokud se vám nechce platit, můžete vůz zaparkovat v ulici Ivana Mazuranića, která ohraničuje marínu z druhé strany, tj. naproti recepci. Při troše štěstí zde místo naleznete, přičemž marínu máte hned vedle. 

Na co si mám dát pozor při přebírání a odevzdávání lodi?

Je třeba sledovat pokyny pracovníka, který vám loď předává, a pokud vám je cokoliv nejasného, ptát se. Předávání lodi neboli check-in probíhá přímo na lodi, přičemž pracovník charterové společnosti má při ruce předávací protokol, na základě kterého s vámi loď prochází a vše vám ukazuje. Po podpisu předávacího protokolu zákazníkem je loď předaná a host může vyplout. Stejný proces se odehrává, když zákazník loď vrací, tj. znovu se vše zkontroluje a pokud je vše v pořádku, může host loď opustit a vyrazit na cestu domů.

Platí se nějaká kauce?

Kauce se platí dle velikosti a celkové kondice lodi. U našich lodí požadujeme částky v rozmezí 1.500 – 3.000 EUR/loď. Kauci můžete hradit hotově nebo kartou na recepci. Při platbě hotově je částka hrazena v HRK. V případě, že loď vrátíte ve stavu, ve kterém jste si ji půjčovali, kauce vám bude vrácena v plné výši. Pokud však během charteru vznikne nějaká závada či poškození, odečte si charterová společnost ze složené kauce částku, která odpovídá výši škody.
Elegantním řešením je pojištění kauce, tento produkt nabízejí jak samotné charterové společnosti, tak i pojišťovny. Spočívá v uhrazení nevratné částky, která je o poznání nižší než samotná kauce s tím, že pokud vznikne na lodi během charteru škoda, jste tímto poplatkem kryti a pokrytí samotné škody je pak na charterové společnosti či pojišťovně. Můžete tedy klidně spát.

Budu něco platit pokud kauce nestačí?

Lodě jsou pojištěné, to znamená, že při větším poškození vám propadne celá kauce, ale dále již nic neplatíte. To se vztahuje také na lodě, které byste lodí poškodili vy, škody budou hrazeny z jejich pojistek. Ovšem nesmíme zapomenout, že zde do hry s největší pravděpodobností vstoupí také námořní policie a s výší pokut nemá kauce nic společného. Tady je dobré si říci, že ať se vám stane cokoli, vše řádně zdokumentujte – foto, video třeba jen na mobilní telefon. Je třeba také ihned informovat naší kancelář v Zadaru a domluvit se na dalším postupu.

Při předávání lodě nebo při nějakých technických potížích na vodě je možná komunikace v češtině?

Ano. V češtině máme předávací protokoly, takže zde nemůže dojít k nedorozumění, navíc jsme neustále na telefonu, takže pokud by vznikl nějaký komunikační problém s našimi kolegy v Chorvatsku, můžete se samozřejmě obrátit na náš tým v ČR.

Potřebné oblečení a vybavení pro vaši plavbu lze zakoupit v naší prodejně na adrese Lidická tř. 1277/252, 370 07 České Budějovice
nebo samozřejmě i ZDE na našem 
e-shopu. Více informací lze také získat ZDE na našem webu.